Thursday, November 8, 2012

Livet är aldrig långtråkigt!


Det är otroligt blåsigt och regnigt idag. En riktig höst dag. Det är mitt på dagen. Min lilla prinsessa sover middag. Jag går ut på terrassen på andra våningen för att hämta in lite ved till brasan som brinner i öppna spisen.  Svooosch!! Det är ljudet av vinden som smäller igen dörren bakom mig. När man smäller igen dörren så hårt så går den i baklås. Det har hänt en gång förut. Nu står jag ute i hällregnet och alla dörrar är låsta. Hayley sover gott inne i huset. Men jag vet ju att hon kan vakna vilken sekund som helst.

Jag går runt huset och rycker i alla dörrar för säkerhets skull. Men jag vet redan att de är låsta. Jag har inga skor, ingen jacka och ingen telefon. Det är en bra bit till närmaste granne. Efter ett tag går jag in i garaget och tittar på verktygen som hänger på väggen. Någon av alla de borde ju kunna gå att använda till att öppna en dörr eller ett fönster, eller hur? När jag börjar ta ner verktyg från väggen kommer jag ihåg att jag nog har ett fönster lite på glänt i ett rum. Jag släpar en gammal stock till en bänk som redan står under fönstret och häver mig upp, öppnar upp fönstret och kan hoppa in. Mina långa ben kom mycket väl till pass när jag krängde mig in genom fönstret! Hayley sov fortfarande gott när jag dyngsur kom in i värmen igen. Hahaha…Livet är aldrig långtråkigt!

No comments:

Post a Comment

I´d love to hear what you think about todays post. Did you relate to the topic?