Monday, November 12, 2012

Hayley´s höga C:n


Hayley är en Madam med mycket starka åsikter. 90 % av sin vakna tid är hon på strålande solskens humör, så länge hon är i händelsernas centrum. Den resterande tiden tränar hon på sina höga C:n. Idag valde hon att lägga sin träningssession när vi var i mataffären.


Hayley föredrar att sitta så här och se sig omkring.
Inte i en bilbarnstol som ett annat spädbarn! Ha ha ha..


Vanligtvis brukar jag ha henne i bärselen när vi handlar mat. Hon älskar att titta på alla spännande saker. Idag var hon dock så trött så jag var alldeles säker på att hon skulle somna på den skumpiga, kurviga, grusvägen till affären. Därför lämnade jag bärselen hemma och planerade att ha henne i bilbarnstolen i shoppingvagnen. Hon somnade inte och var minst sagt irriterad över att behöva sitta kvar i bilbarnstolen. Hon gallskrek de 10 minuter det tog för mig att springa genom affären och grabba åt mig det mest nödvändiga OCH de 25 minuter vi stod i kö..Alla köer var låååånga, folk klagade på hennes protester och gav mig hemska blickar. Ingen lät oss dock gå före i kön. Flera av de gamla tanterna framför oss pratade med kassörskan fem minuter efter att de betalat för sig. Jag hörde samtal om barn, barnbarn, födelsedagskalas, lotter och andra happenings i byn, (medans Hayley skrek oavbrutet). Jag funderade flera gånger på att bara lämna allt och handla på en annan affär senare. Hon hade en torr blöja och var proppmätt, jag visste att hon var dödstrött..jag försökte trösta henne men inte mycket hjälper när hon är så trött. Jag får allt planera lite bättre nästa gång, eller ha en plan B. Jag tror skarpt på att alltid ha en plan B för allting. Vanligtvis har jag det, men inte idag.

No comments:

Post a Comment

I´d love to hear what you think about todays post. Did you relate to the topic?